تفاوت استابلایزر و یو پی اس

تفاوت استابلایزر و یو پی اس

استابلایزر یا همان ترانس خانگی و یو پی اس هر دو تثبیت کننده های ولتاژ هستند.

اما باید بیان کرد که استابلایزر و دستگاه یو پی اس هر دو جایگاه ها و موارد مصرف مشخص خود را دارند و نیاز است تفاوت های آن ها را شناخت و با توجه به کاربرد دقیق آن مورد استفاده قرار گیرند.

استابلایزر یا همان ترانس خانگی و یو پی اس هر دو فیلترهایی الکترونیکی دارند که جهت حذف نوسان و نویز برق می باشد که منجر به رسیدن جریان برق به صورت یکنواخت به دستگاه های برقی می شود.

اما تفاوت این دو در این است که یو پی اس دارای باتری است که در زمان خاموشی و نبود برق کاربرد ویژه ای دارد.

یو پی اس چیست؟

یو پی اس به معنی منبع تغذیه بدون توقف است. یو پی اس ها، برق مورد استفاده دستگاه هایی مانند کامپیوتر، ادوات پزشکی و تجهیزات امنیتی، بانک ها و بیمارستان ها و هم چنین دستگاه های جراحی را جدا از این که برق ورودی چگونه باشد، برای مدت زمان محدودی تامین می کنند.

یو پی اس ها جریان برق را برای یک مدت کوتاه که اغلب 15 دقیقه طول می کشد برای وسایل برقی وقتی برق می رود فراهم می کند و این امر منجر به این می شود که این شانس را داشته باشیم که فایل های باز را ذخیره کنیم و سپس کامپیوتر را خاموش کنیم.

استابلایزر چیست؟

استابلایزر دستگاهی است که ولتاژ را تثبیت می کند و از ناپایداری ها و ولتاژ بالا که باعث آسیب رساندن به وسایل الکتریکی می شود جلوگیری می کند.

 

تفاوت استابلایزر و یو پی اس
تفاوت استابلایزر و یو پی اس

فرق بین استابلایزر و دستگاه یو پی اس چیست؟

ترانس های خانگی که در لوازم خانگی برای تثبیت برق در برابر نوسانات برق شهری استفاده می شود، در زمان افت یا افزایش برق شهر از میزان 220 ولت ولتاژ برق را اصلاح کرده و آن را به سطح 220 ولت برمی گرداند و از دستگاه های برقی بدون قطع برق محافظت می کند.

دستگاه های یو پی اس فقط دارای یک برد الکترونیکی هستند که به هنگام بالا و پایین بودن ولتاژ برق شهری منجر به قطع شدن جریان برق می شوند.

هم چنین به عنوان یک مدار تاخیر جهت وصل مجدد برق شهر با زمان معین می باشد که البته باید بیان کرد یو پی اس ها به دلیل ابتدایی بودن محافظی مطمئن برای لوازم برقی نیستند اما استابلایزرها دارای فاصله میکروکنترولر هوشمند هستند و از این جهت محافظ بسیار مطمئنی برای لوازم برقی هستند.

استفاده از استابلایزر و دستگاه یو پی اس براساس تفاوت آنها

استفاده از یو پی اس یا استایلایز بستگی به نیاز مصرف کننده دارد، برای بیمارستان ها و آزمایشگاه ها و مکان هایی که در آن نیاز اساسی به برق وجود دارد و قطع برق می تواند خطر ساز و آسیب رسان باشد.

استفاده از یو پی اس که توان نگه داری جریان برق را دارد توصیه می شود اما با توجه به کم بودن میزان قطعی برق، برای مصارف خانگی استفاده از استابلایزر ها مقرون به صرفه تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×