باتری یو پی اس

انواع باتری یو پی اس

نمونه باتری یو پی اس

باتری یو پی اس سرب اسیدی | باتری یو پی اس لیتیوم یون | باتری یو پی اس نیکل کادمیوم

نمونه باتری یو پی اس

یک منبع تغذیه مناسب باتری یو پی اس شناخته می شود. باتری های یو پی اس در انواع مختلفی هستند.

لیست قیمت باتری یو پی اس

خرید باتری یو پی اس و لیست قیمت باتری یو پی اس در انواع مختلف را در مارک های مختلف موجود در بازار می توانید از فروشگاه اینترنتی ما به صورت روزانه استعلام بگیرید

باتری یو پی اس

باتری یو پی اس نوعی باتری قابل شارژ است که در مواقعی که دسترسی به برق شهری قطع می شود می توان از آن برای تامین برق مصرف کننده استفاده کرد. در واقع میتوان گفت که خرید باتری یو پی اس به اندازه خرید یو پی اس مهم است. برخی مواقع شاهد آن بوده ایم که افراد خرید باتری خودرو را به جای باتری ups ترجیح داده اند؛ باتری یو پی اس و باتری خودرو با متفاوت اند و نمی توان از آنها به جای هم استفاده کرد. اجازه بدهید علت اینکه چرا نمی توان باطری ماشین را به جای باطری یو پی اس به جای هم استفاده کرد را در بخش های بعدی به تفصیل توضیح دهیم. برای کسب اطلاعات کامل تر همراه ما باشید.

باتری یو پی اس و عملکرد آن

باتری یو پی اس برای دستگاه های یو پی اس انجام می شود تا در مواقعی که برق شهری قطع است؛ بتوان انرژی مورد نیاز تجهیزات برقی را تامین کرد. معمولا خرید باتری ups در اتاق دیتاسنتر، بیمارستان ها و محیط های صنعتی و مکان های مشابه به عنوان منبع تغذیه اضطراری انجام می شود. اغلب باتری های یو پی اس قابل شارژ هستند و توسط دستگاه ups می توان آنها را با استفاده از برق شهری شارژ کرد. ساختار باتری یو پی اس ساکن است و با باتری های معمولی فرق دارد.

 البته که مزیت های بسیاری نیز نسبت به باتری های سنتی دارند. به طور کلی باتری یو پی اس در سه دسته اسیدی، سربی و لیتیوم یونی قرار میگیرند. هر کدام از این نوع باتری های ویژگی های منحصر بفرد خود را دارند که در حین خرید باتری یو پی اس اید آن را مد نظر قرار داد.

باتری خودرو و کاربرد آن

باتری خودرو از دسته باتری های معلق در مایع است و صفحات سربی که درون اسید قرار دارند با واکنشی که نسبت به اسیدسولفوریک نشان میدهند؛ جریان الکتریسیته را ایجاد می کنند. خرید باتری خودرو برای مصارفی که در آن نیاز است تا جریان زیاد در زمان کم ایجاد شود مناسب است. مثلا در ماشین زمانی که استارت زده می شود به جریان بالایی نیاز است و آمپر بیشتری از باتری می کشد.

بنابراین اگر باتری می خواهید که آمپر متوسطی را در طولانی مدت داشته باشد؛ با استفاده از باتری خودرو دچار مشکل افت ولتاژ خواهی شد و در کل نمیتوان انتظار عملکرد مناسب از آن داشت. باتری خودرو نسبت به باتری یو پی اس تعداد صفحات بیشتری دارد که این صفح ها ساختار مشبک و کاور شده توسط نوعی خمیر اسفنجی دارند.

تفاوت باتری یو پی اس و باتری خودرو در چیست؟

آیا خرید باتری یو پی اس بهتر از خرید باتری خودرو است؟ این یکی از دغدغه برانگیزترین سوالات کاربرانی است که خرید باتری یو پی اس دارند، است. همان طور که اشاره شد، باتری های یو پی اس و خودرو هردو باتری های اسیدی اند. این دو نوع باتری صفحات الکترود و مایع الکترولیت دارند و می توان گفت که دارای ساختاری مشابه هم هستند. اما تفاوت باتری یو پی اس و باتری خودرو در چیست؟ یکی از مهمترین تفاوت هایی که در خرید باتری یو پی اس و خرید باتری خودرو مطرح است این است که باتری ups باتری ساکن است و باید در مکانی ثابت قرار گیرد اما باتری ماشین حرک است و همانطور که می دانید روی خودروهای دائما در حال حرکت نصب می شود.

یکی از تفاوت های اصلی این باتری های در نحوه کارکرد آنها است. باتری یو پی اس برای عملکرد طولانی مدت با ولتاژ پایین طراحی شده است ولی باتری خودرو برای کارکرد ولتاژ بالا در با جریان خروجی بالا در لحظه ساخته شده است که همین امر سبب شده تا در ولتاژهای پایین عملکرد صحیحی نداشته باشد.

 

آیا میتوان از باتری خودرو بجای باتری یو پی اس برای دستگاه ups استفاده کرد؟

با وجود شباهت هایی که باتری یو پی اس و باتری خودرو دارند اما نمیتوان این دو را به جای یکدیگر استفاده کرد. شاید شباهت ظاهری باتری یو پی اس و باتری خودرو خیلی ها را به اشتباه بیاندازد ولی باید گفت که این دو باتری باهم تفاوت هایی دارند که در بالا مهمترین آنها را ذکر کرده ایم. برخی افراد با توجه به اینکه قیمت باتری یو پی اس بالاتر از قیمت باتری خودرو است فکر می کنند که بهتر از این باتری در خودروی خود استفاده کنند یا برعکس، برخی به دلیل هزینه کمتر از باتری خودرو در دستگاه یو پی اس استفاده می کنند. اما باید این نکته را در نظر گرفت که استفاده این دو باتری در جای اشتباه می تواند مشکلات جدی را به همراه داشته باشد.

به طور خلاصه؛ علاوه بر موارد گفته شده استفاده از باتری ماشین برای دستگاه های یو پی اس باعث می شود که باتری در زمان شارژ داغ شود که احتمال نشت اسید و اشتعال را به همراه دارد. خرید باتری یو پی اس نیز به جای خرید باتری خودرو نیز باعث می شود که انرژی مورد نیاز خودرو تامین نشود و هنگام استارت زدن موتور ماشین روشن نمی شود.

خرید باتری یو پی اس
خرید باتری یو پی اس

خرید باتری یو پی اس ups

اگر قصد خرید باتری یو پی اس (ups) را دارید می توانید از طریق فروشگاه ما انواع مدل های باتری ups را از بهترین برندهای موجود در بازار به قیمت منصفانه ای خریداری کنید. خرید اینترنتی باتری یو پی اس این امکان را فراهم کرده است که بتوانید در زمانی کوتاه انواع مختلف باطری یو پی اس را مشاهده و با هم مقایسه کنید. در نتیجه می توانید خریدی مطمئن و با قیمت مناسب داشته باشید. همچنین فروشگاه ما در سریع ترین زمان ممکن سفارشتان را با ارسال پستی درب منزل به دستتان می رساند.

جمع بندی

به عنوان نتیجه گیری نهایی، باید توجه داشته باشید که باتری یو پی اس با باتری خودرو متفاوت است. بهترین توصیه برای دستگاه های ups خرید باتری یو پی اس است. اما از آنجایی خرید باتری خودرو برای مصرف کنندگان ارزان تر تمام می شود؛ از این باتری برای دستگاه یو پی اس استفاده می کنند. باطری یو پی اس به طور کلی عمر بالاتری نسبت به باتری ماشین دارد و خرید آن در صورتی که مشکلی با قیمت باتری یو پی اس ندارید توصیه می شود. در نهایت تصمیم خرید باتری مناسب برای دستگاه با توجه به بودجه ای دارید، با شماست. ما در این مطلب تمامی نکات مهم مربوط به خرید باتری مناسب یو پی اس را ذکر کردیم. در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید.

آدرس

کرج ، خیابان درختی ، ساختمان رودکی ، طبقه دوم

شماره تماس

9182 3210 - 026
0912-403-7567

متا پاور در شبکه های اجتماعی

×